söndag 2 januari 2011

Lyckat nyår? jooodå!

Jag tror faktiskt jag ska sluta fira nyår! Det blir ändå aldrig lyckat ändå. Det var underbart hela kvällen innan vi skulle gå hem till Adam och sova. Vi åt middag hemms hos Calle som han och Nattis bjöd på, spelade spel, sjöng massa, dansade, skålade hela tiden och gjorde sånt som man brukar göra. Sen gick vi och sköt raketer, ingen sprängde bort någon kroppsdel, som tur var. Och jag rökte min första cigarr och drack champagne. Gillade det, faktiskt. Sen gick vi in igen och fortsatte med festandet. Orkar inte berätta detaljer, haha. Sen vid 3 tiden skulle vi åka därifrån, Caroline fick köra som var minst full. Det gick bra, tills vi körde fast i en backe. Jag, Caroline och Stefan försökte putta upp bilen samtidigt som Adam försöker styra. Den rör sig inte mer än en meter. Sen upptäcker vi att Tommy, Simon och Jimmy också har kört fast med sin bil. Så vi går upp till Adams sommarhus, han sätter i fel nyckel i nyckelhålet, den går av, och vi får inte upp dörren. Alla går runt huset och försöker få upp någon annan dörr, men det går inte. Så vi går tillbaka till Tommy och dom och försöker få tag på någon vi kan sova hos, eller någon som har en traktor som kan hjälpa oss upp med bilarna. Men antingen så sover dom, eller är i Norrtälje. Vi får hjälp av en som hade en fyrhjuling, men hon körde också fast. Och Tommys morbror som vi kunde sova hos bodde 1 mil därifrån.. HELT underbar kväll. Alla skriker på varandra, fryser, gråter och jag vet inte vad. Sen på något märkligt sätt så lyckas iaf Adam få upp dörren till sitt iskalla hus (tre-fyra timmar senare) som bara har värme i ett rum, och inget vatten. Men vi var glada ändå! Sen har det inte hänt så mycket mer. Men nästa nyår ska jag fan sitta hemma och titta på Grevinnan och Betjänten och dricka julmust.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar